Mari ke dapur :: Cendol version Kei


Macam dalam entry sebelum ni... Mari ke dapur :: Tauhu Lembut pedas version Kei yang ni entry pasal cendol.. wee~~

Nak tau x macam mana nak buat cendol version Kei??? Haha.. Ok fine.. Sama je cara nak buat cendol ni.. huhu.. Tapi kalau nak tau jugak baca2 kat bawah ni.. xD





Langkah pertama: Masak air gula

1.Cairkan gula melaka. Caranya.. Panaskan gula melaka + air sikit
2.Bila gula melaka dah mula cair letakkan daun pandan
3.Gula pasir sikit
4.Kacau sampai semua sebati




Langkah kedua: Campurkan semua bahan2

1.Masukkan air gula tadi dalam satu bekas.
2.Campurkan santan
3.campurkan susu cair dalam suku cawan.. o.O "ayat mak aq.. suku cawan hehe"
4.tambah garam sedikit..
5.Letak lah apa2 bahan kowng nak letak.. cincau ke.. cendol ke.. kacang ke..
6.Kacau semua..
7.Letak ais biar sejuk.. Minum!!! wee


tau x macam mana nak hancurkan cincau ni??? ke aq je yang x tau?? haha caranya tengok gambar bawah ni...
menakjubkan x?? haha.. senang je rupanya haha xD


**gambar saringan... Ni cream puff jiran aq bagi.. Maybe besok buat ni pulak... Hehe.. Nantikan entry seterusnye wee~~ "bajet pulak aq" hehe

UPDATE:

p/s: Macam biasa.. x tau berapa banyak kuantiti bahan yang digunakan.. Main masuk je semua bahan huhu =_=;

Comments

Popular posts from this blog

Makeup Review : Biore UV Perfect Block Milk (Biore)

Makeup Review : Anti-Acne Gel (NuTeen)

Makeup Review : Mattifying Moisturiser (Nano White Fresh)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...