Jealous? Perlu ke?

Ahem... Gila lama x update post... dashboard dah bertukar rupa pun x tahu... Kepada siapa2 yang menantikan post baru saya maaflah.. BZ =.=; Ok ini semua alasan je huhu... =.=;


Ok hari ni nak cakap pasal jelaous atau translate melayu nya adalah cemburu.. Masa lepak2 dengan member tunggu bas nak balik rumah.. Keluar topik pasal cemburu.. Pastu terkeluar isu cemburu dengan kecantikan orang lain.. bla bla.. Pastu aq teringat ada satu cerita anime ni "Fruits Basket".. Cakap pasal isu ni jugak.. Jadi kenapa nak cemburu ni??

Manusia ni memang pelik kan? Nampak kelebihan orang lain.. Tapi x pernah nak sedar kelebihan sendiri.. Mungkinlah kita cemburu dengan kelebihan orang lain tapi mungkin ada orang lain yang cemburu dengan kelebihan yang kita ada..

Jadi perlu ke nak cemburu dengan apa yang orang lain ada? Kenapa kita x hargai je apa yang kita ada.. Itulah manusia.. X pernah nak menghargai apa yang ada. Selalu hendakkan apa yang orang lain ada. Dan bila kita dah kehilangan sesuatu tu baru terasa nak rasa kehilangan.. Apa kata dari cemburu dan mahukan apa yang orang lain cuba cari dan hargai apa yang kita ada.. Cuba pejamkan mata dan fikir.. Apa yang kita ada dan hargainya ;)





~Kei~

Comments

cik zaza said…
Tapi saya cemburu bila pakwe saya mesej dengan perempuan lain je. kalau org2 cantik ni lantaklah tak kisah pun diorg tu cantik ke tak.uhuhu
kei said…
cik zaza : jealous dgn pakwe 2 hal lain.. standard lah.. jealous tandanya syg haha xD

Popular posts from this blog

Makeup Review : Anti-Acne Gel (NuTeen)

Makeup Review : Biore UV Perfect Block Milk (Biore)

Makeup Review : Facial Foam Pore & Oil Clear (Biore)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...